28 Ιουνίου 2026
Διεθνή

Κίεβο: Ο πιο σκληρός χειμώνας του πολέμου βυθίζει την πρωτεύουσα στο σκοτάδι και το ψύχος

Το Κίεβο είναι απίθανο να βγει από την τρέχουσα κρίση του πριν από την άνοιξη. (Φωτογραφία: REUTERS/Thomas Peter)
Το Κίεβο περνά τον πιο σκληρό χειμώνα από την έναρξη του πολέμου. Ο τέταρτος χειμώνας της σύγκρουσης αποδεικνύεται ο πιο βάρβαρος για την Ουκρανία, με τη Ρωσία να στοχεύει συστηματικά τις ενεργειακές υποδομές και να γνωρίζει, όπως φαίνεται, πού να πλήξει.

Για τους κατοίκους της ουκρανικής πρωτεύουσας των εκατομμυρίων κατοίκων, που έχει καλυφθεί από χιόνι και πάγο, οι συνέπειες είναι δραματικές.

Χωρίς σταθερή ηλεκτροδότηση και θέρμανση, χιλιάδες νοικοκυριά προσπαθούν να επιβιώσουν σε συνθήκες ακραίου ψύχους, με τις θερμοκρασίες να αγγίζουν ακόμη και τους -20 βαθμούς Κελσίου. Στο κέντρο του Κιέβου, άνθρωποι κουλουριασμένοι στα παλτά τους κινούνται με δυσκολία στα παγωμένα πεζοδρόμια, καθώς το χιόνι και ο πάγος δεν έχουν απομακρυνθεί. Μπροστά σε ορισμένα καταστήματα, γεννήτριες λειτουργούν ασταμάτητα, προσφέροντας ελάχιστη ανακούφιση.

Ο καφές, ένα απλό μέσο για να ζεσταθεί κανείς, έχει μετατραπεί σε πολυτέλεια. «Δεν μπορούμε να φτιάξουμε καφέ, μόνο να πουλήσουμε αρτοσκευάσματα», λέει εργαζόμενη σε κατάστημα στο Κίεβο, εξηγώντας ότι η έλλειψη ρεύματος καθιστά αδύνατη τη βασική λειτουργία πολλών επιχειρήσεων.

Οι διακοπές ηλεκτροδότησης είχαν ξεκινήσει ήδη από το φθινόπωρο, όμως το τελευταίο διάστημα έχουν ενταθεί. Ο ρωσικός στρατός πραγματοποιεί επαναλαμβανόμενες επιθέσεις σε υποσταθμούς, μονάδες παραγωγής ενέργειας και συστήματα θέρμανσης, επιδιώκοντας να κάμψει το ηθικό και την αντοχή του ουκρανικού πληθυσμού. Την περασμένη Τρίτη, περίπου 6.000 πολυκατοικίες στο Κίεβο έμειναν χωρίς ρεύμα, ενώ νέες πυραυλικές επιθέσεις επιδείνωσαν περαιτέρω την κατάσταση στο ενεργειακό δίκτυο, καθιστώντας τις διακοπές καθημερινό φαινόμενο.

Την ίδια ώρα, ο πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι παραδέχεται ότι η κατάσταση στο μέτωπο δεν εξελίσσεται θετικά, καθώς το Κρεμλίνο εντείνει τις επιθέσεις. Στο εσωτερικό, όμως, αναζωπυρώνεται και η πολιτική ένταση μεταξύ του ίδιου και του δημάρχου του Κιέβου, Βιτάλι Κλίτσκο. Οι δύο άνδρες, πρώην πολιτικοί αντίπαλοι, είχαν αφήσει στην άκρη τις διαφορές τους λόγω του πολέμου, ωστόσο η ενεργειακή κρίση στην πρωτεύουσα φαίνεται να τους φέρνει ξανά σε τροχιά σύγκρουσης.

Ο Βιτάλι Κλίτσκο διαβεβαιώνει ότι τα συνεργεία των εταιρειών ενέργειας εργάζονται όλο το 24ωρο για την αποκατάσταση των ζημιών, αναγνωρίζοντας ωστόσο ότι το Κίεβο βιώνει έκτακτες διακοπές ρεύματος. Σύμφωνα με τον ίδιο, περίπου 300 πολυκατοικίες είναι πλήρως χωρίς θέρμανση.

Από την πλευρά του, ο Ζελένσκι κατηγορεί τη δημοτική αρχή ότι έχασε πολύτιμο χρόνο και ότι η κεντρική κυβέρνηση καλείται τώρα να διορθώσει παραλείψεις σε επίπεδο πόλης. Ο δήμαρχος του Κιέβου απορρίπτει τις αιτιάσεις, κατηγορώντας τον πρόεδρο για χειραγώγηση της κοινής γνώμης και για διασπορά ανακριβειών.

Το μόνο βέβαιο είναι ότι ο παγετός αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον τρεις ακόμη εβδομάδες. Με τις προβλέψεις να είναι δυσοίωνες, πολλοί εκτιμούν ότι το Κίεβο δύσκολα θα βγει από αυτή την κρίση πριν από την άνοιξη, ενώ οι κάτοικοι καλούνται καθημερινά να αντέξουν έναν πόλεμο που πλέον δίνεται και μέσα στα παγωμένα σπίτια τους.

google news

Ακολουθήστε μας και στο Google news

Υποστηρίξτε την προσπάθεια των συντελεστών της e-enimerosi.com Η οποία ενημερώνει για όλα τα θέματα του ελληνισμού αλλά και του κόσμου. Μια σελίδα φτιαγμένη με αγάπη από ανθρώπους οι οποίοι βρίσκονται σε διάφορα σημεία της Ευρώπης. Μιας ιστοσελίδα της διασποράς με έδρα την Γερμανία και το κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας. Κάντε την δική σας δωρεά εδώ για να βοηθήσετε την προσπάθειά μας. Σας ευχαριστούμε θερμά!!!

Γεννήθηκε στη Φλώρινα το 1984, όπου τελείωσε το λύκειο. Συνέχισε τις σπουδές του Θεσσαλονίκη στον τομέα της Πληροφορικής και των Δικτύων και ασχολήθηκε παράλληλα με τον κλασικό αθλητισμό. Αργότερα εκπλήρωσε τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις, πέρασε από πολλά στάδια στην Ελλάδα, ασχολούμενος με τα κοινά και τα πολιτιστικά, ωστόσο μεγάλος έρωτας και μικρόβιο φυσικά πάντα παραμένει ο στίβος και η ενασχόλησή του με τα διοικητικά αυτού. Πλέον είναι για πάνω από μία δεκαετία κάτοικος του εξωτερικού, καθώς ζει και εργάζεται στην Γερμανία. Είναι ένας περήφανος πατέρας δύο παιδιών, ενός αγοριού και ενός κοριτσιού. Ένας άνθρωπος που όσο βρισκόταν στην μητέρα πατρίδα είχε εμπλακεί με πολλές δραστηριότητες. Ένα ανήσυχο πνεύμα που θέλει να εξερευνά νέα πράγματα, του αρέσει να ασχολείται με τα κοινά και προσπαθεί να κάνει έναν κόσμο καλύτερο. Θεωρεί τον εαυτό του άνθρωπο διορατικό, με οξυδέρκεια, με μεγάλη δόση αυτοσαρκασμού και αυτοκριτικής. Πλέον ως κάτοικος του εξωτερικού, οι σκέψεις, οι αντιλήψεις, οι ιδέες και τα όνειρα για το μέλλον έχουν μεγαλώσει κι εξελιχθεί. Η διαβίωση στο εξωτερικό μεγάλωσε την επιθυμία ανάδειξης του απόδημου Ελληνισμού, καθώς πριν ακόμη μεταναστεύσει, ήταν περήφανος για όλους τους Έλληνες της διασποράς. Ο ίδιος θέλει να αναδείξει με όποιον τρόπο μπορεί την ύπαρξη του Ελληνισμού στα πέρατα του κόσμου, και να τον μεταφέρει στην μητέρα πατρίδα. Η αρθρογραφία, τα ρεπορτάζ, οι τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές είναι ένα κομμάτι του εαυτού του πλέον, το οποίο δεν μπορεί να αποχωριστεί, και μέσα από αυτό το κομμάτι προσπαθεί να μεταφέρει την ύπαρξη της διασποράς στην Ελλάδα, αλλά και όλα τα καλά της πατρίδας προς όλους στην διασπορά. Ελπίζει και προσπαθεί να το κάνει καλά!!!