28 Ιουνίου 2026
Ενέργεια Επενδύσεις

ΗΠΑ–Ελλάδα: Συμφωνία ONEX–Hanwha στην Ουάσιγκτον για ναυπηγική και ενεργειακή συνεργασία

Φωτογραφία: ΥΠΕΞ
Σημαντική συμφωνία συνεργασίας στον τομέα της ναυπηγικής και της ενέργειας υπεγράφη την Τετάρτη στην Ουάσιγκτον, στο αμερικανικό Υπουργείο Μεταφορών, μεταξύ της ONEX Shipyards & Technologies και του κορεατικού ομίλου Hanwha Power Systems.

Στην τελετή παρέστησαν ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης και ο υφυπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Μάικλ Ρήγας.

Η υπογραφή εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο των διαβουλεύσεων για την ενεργειακή ασφάλεια και την αναβάθμιση κρίσιμων υποδομών στην περιοχή, με τις δύο πλευρές να παρουσιάζουν τη συνεργασία ως εφαλτήριο για περαιτέρω συνέργειες στη ναυπηγική βιομηχανία και σε μεγάλης κλίμακας ενεργειακά έργα.

Στην παρέμβασή του, ο κ. Γεραπετρίτης χαρακτήρισε τη συμφωνία «ορόσημο», τονίζοντας ότι σηματοδοτεί μια νέα φάση τριμερούς σύγκλισης μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών, Ελλάδας και Νότιας Κορέας. Όπως ανέφερε, το μέλλον της συνεργασίας θεμελιώνεται στη σύνδεση της οικονομικής διπλωματίας με την ενέργεια, την τεχνητή νοημοσύνη και την ασφάλεια. Παράλληλα, υπογράμμισε τη σημασία της σύμπραξης στο πλαίσιο της ενίσχυσης του Κάθετου Ενεργειακού Διαδρόμου και της ευρωπαϊκής στρατηγικής απεξάρτησης από το ρωσικό φυσικό αέριο.

Ο Έλληνας υπουργός σημείωσε ότι η συνεργασία ONEX–Hanwha υπερβαίνει τα όρια της παραδοσιακής ναυπηγικής, ανοίγοντας τον δρόμο για σύνθετα ενεργειακά projects, ενώ υπενθύμισε τον ιστορικό ρόλο των Ελλήνων εφοπλιστών στη μεταπολεμική ανάπτυξη της κορεατικής ναυπηγικής βιομηχανίας. Αναφέρθηκε, επίσης, στο πρόσφατο Αμερικανικό Σχέδιο Δράσης για τη Ναυτιλία, το οποίο, όπως είπε, επιτρέπει τη συμμετοχή αξιόπιστων συμμάχων στην αναζωογόνηση της αμερικανικής εμπορικής και στρατιωτικής ναυπηγικής.

Από αμερικανικής πλευράς, η πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα Κίμπερλι Γκιλφόιλ έκανε λόγο για «ιστορική στιγμή», επισημαίνοντας ότι η συνεργασία μεταξύ συμμάχων στοχεύει στην ενίσχυση της αμερικανικής ναυπηγικής βάσης. Υπογράμμισε, ακόμη, τη διεύρυνση της ενεργειακής συνεργασίας Ελλάδας–ΗΠΑ και αναφέρθηκε στη χρηματοδότηση ύψους 125 εκατ. δολαρίων από την DFC για την ιδιωτικοποίηση και αναβάθμιση των Ναυπηγεία Ελευσίνας, τα οποία ήδη υποστηρίζουν εργασίες σε πλοία LNG που μεταφέρουν αμερικανική ενέργεια.

Σε μαγνητοσκοπημένο μήνυμά του, ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος τόνισε ότι η σύμπραξη συνδυάζει αμερικανική και νοτιοκορεατική τεχνογνωσία σε έναν στρατηγικό βιομηχανικό κλάδο, επισημαίνοντας τις προοπτικές για κατασκευή πλοίων μεταφοράς LNG και ενίσχυση των εφοδιαστικών αλυσίδων των συμμάχων. Όπως ανέφερε, η Ελλάδα εξελίσσεται σε κομβικό ενεργειακό πέρασμα για την Ευρώπη μέσω επενδύσεων σε κρίσιμες υποδομές.

Ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας χαρακτήρισε τη συμφωνία ιδιαίτερα σημαντική και για τις τρεις χώρες, σημειώνοντας ότι η ανταλλαγή τεχνογνωσίας και η ανάπτυξη κοινών επιχειρηματικών ευκαιριών συμβάλλουν στην ανασυγκρότηση της αμερικανικής ναυπηγικής βιομηχανίας, υπενθυμίζοντας παράλληλα τον ρόλο των Liberty Ships στη μεταπολεμική άνθηση της ελληνικής ναυτιλίας.

Τέλος, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ONEX Πάνος Ξενοκώστας ανέφερε ότι η συμφωνία αποτελεί συνέχεια μιας πορείας που ξεκίνησε το 2020, με καθοριστική τη στήριξη της αμερικανικής κυβέρνησης και της DFC για την αναβίωση των Ναυπηγείων Ελευσίνας, τα οποία –όπως είπε– έχουν πλέον μετατραπεί σε ενεργό βιομηχανικό κόμβο με διεθνή προσανατολισμό.

Σύμφωνα με τους συμμετέχοντες, η συμφωνία ONEX–Hanwha εντάσσεται σε μια ευρύτερη στρατηγική που συνδέει τη ναυπηγική, τις ενεργειακές υποδομές και τη διατλαντική συνεργασία, με στόχο την ενίσχυση της βιομηχανικής βάσης και την εμβάθυνση των οικονομικών δεσμών.

Υποστηρίξτε την προσπάθεια των συντελεστών της e-enimerosi.com Η οποία ενημερώνει για όλα τα θέματα του ελληνισμού αλλά και του κόσμου. Μια σελίδα φτιαγμένη με αγάπη από ανθρώπους οι οποίοι βρίσκονται σε διάφορα σημεία της Ευρώπης. Μιας ιστοσελίδα της διασποράς με έδρα την Γερμανία και το κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας. Κάντε την δική σας δωρεά εδώ για να βοηθήσετε την προσπάθειά μας. Σας ευχαριστούμε θερμά!!!

Γεννήθηκε στη Φλώρινα το 1984, όπου τελείωσε το λύκειο. Συνέχισε τις σπουδές του Θεσσαλονίκη στον τομέα της Πληροφορικής και των Δικτύων και ασχολήθηκε παράλληλα με τον κλασικό αθλητισμό. Αργότερα εκπλήρωσε τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις, πέρασε από πολλά στάδια στην Ελλάδα, ασχολούμενος με τα κοινά και τα πολιτιστικά, ωστόσο μεγάλος έρωτας και μικρόβιο φυσικά πάντα παραμένει ο στίβος και η ενασχόλησή του με τα διοικητικά αυτού. Πλέον είναι για πάνω από μία δεκαετία κάτοικος του εξωτερικού, καθώς ζει και εργάζεται στην Γερμανία. Είναι ένας περήφανος πατέρας δύο παιδιών, ενός αγοριού και ενός κοριτσιού. Ένας άνθρωπος που όσο βρισκόταν στην μητέρα πατρίδα είχε εμπλακεί με πολλές δραστηριότητες. Ένα ανήσυχο πνεύμα που θέλει να εξερευνά νέα πράγματα, του αρέσει να ασχολείται με τα κοινά και προσπαθεί να κάνει έναν κόσμο καλύτερο. Θεωρεί τον εαυτό του άνθρωπο διορατικό, με οξυδέρκεια, με μεγάλη δόση αυτοσαρκασμού και αυτοκριτικής. Πλέον ως κάτοικος του εξωτερικού, οι σκέψεις, οι αντιλήψεις, οι ιδέες και τα όνειρα για το μέλλον έχουν μεγαλώσει κι εξελιχθεί. Η διαβίωση στο εξωτερικό μεγάλωσε την επιθυμία ανάδειξης του απόδημου Ελληνισμού, καθώς πριν ακόμη μεταναστεύσει, ήταν περήφανος για όλους τους Έλληνες της διασποράς. Ο ίδιος θέλει να αναδείξει με όποιον τρόπο μπορεί την ύπαρξη του Ελληνισμού στα πέρατα του κόσμου, και να τον μεταφέρει στην μητέρα πατρίδα. Η αρθρογραφία, τα ρεπορτάζ, οι τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές είναι ένα κομμάτι του εαυτού του πλέον, το οποίο δεν μπορεί να αποχωριστεί, και μέσα από αυτό το κομμάτι προσπαθεί να μεταφέρει την ύπαρξη της διασποράς στην Ελλάδα, αλλά και όλα τα καλά της πατρίδας προς όλους στην διασπορά. Ελπίζει και προσπαθεί να το κάνει καλά!!!