28 Ιουνίου 2026
Γερμανία

Διάσκεψη ασφαλείας του Μονάχου: «Οι προσδοκίες από τη Γερμανία είναι τεράστιες – Η Ευρώπη πρέπει να αναλάβει ευθύνη»

Ο καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς στη Διάσκεψη του Μονάχου για την Ασφάλεια. Φωτογραφία: Marijan Murat/dpa
Με φόντο τη συσσώρευση πολλαπλών κρίσεων σε παγκόσμιο επίπεδο, ξεκίνησε η 62η Διάσκεψη Ασφαλείας του Μονάχου, με τον πρόεδρό της, Wolfgang Ischinger, να εκπέμπει σαφές μήνυμα πολιτικής εγρήγορσης προς την Ευρώπη και ιδιαίτερα προς τη Γερμανία.

Όπως τόνισε, «οι προσδοκίες από τη Γερμανία είναι μεγάλες», ενώ χαρακτήρισε τη συγκυρία ως μία από τις πιο επικίνδυνες των τελευταίων δεκαετιών.

Μιλώντας στο ARD Morgenmagazin, ο Ισχίνγκερ υπογράμμισε ότι δεν θυμάται τα τελευταία 20 χρόνια να έχουν υπάρξει τόσες πολλές και ταυτόχρονες αιματηρές συγκρούσεις. «Αυτό που θα ζήσουμε τις επόμενες δύο ημέρες είναι εξαιρετικά σημαντικό», ανέφερε, δίνοντας έμφαση στον κομβικό ρόλο της διάσκεψη ασφαλείας του Μονάχου ως πλατφόρμας διαλόγου σε μια περίοδο παγκόσμιας αποσταθεροποίησης.

Στο επίκεντρο της φετινής Διάσκεψης βρίσκεται η Ουκρανία. Ο Ισχίνγκερ ξεκαθάρισε ότι η ευρωπαϊκή ευθύνη αυξάνεται, καθώς η αμερικανική στρατιωτική και οικονομική στήριξη προς το Κίεβο παρουσιάζει σημάδια κόπωσης. «Η Ευρώπη πρέπει να καλύψει το κενό που δημιουργείται από τη μείωση της αμερικανικής βοήθειας σε όπλα, εξοπλισμό και πυρομαχικά», δήλωσε, επισημαίνοντας ότι καμία ειρηνευτική λύση δεν μπορεί να υπάρξει αν η Ουκρανία δεν είναι σε θέση να αμυνθεί αποτελεσματικά.

Στο πλαίσιο αυτό, η Γερμανία παρουσιάζεται ήδη ως βασικός πυλώνας στήριξης, όντας ο μεγαλύτερος ευρωπαϊκός προμηθευτής στρατιωτικής και οικονομικής βοήθειας προς το Κίεβο. Η Διάσκεψη, μάλιστα, αποφάσισε να απονείμει το φετινό Βραβείο Ewald von Kleist «στο γενναίο ουκρανικό λαό», στέλνοντας ισχυρό πολιτικό μήνυμα αλληλεγγύης.

Παράλληλα, ο Ισχίνγκερ έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για την έλλειψη ενιαίας ευρωπαϊκής φωνής. Όπως σημείωσε, όταν τα 27 κράτη-μέλη ασκούν διαφορετική εξωτερική πολιτική, η Ευρωπαϊκή Ένωση καθίσταται ευάλωτη σε διαιρέσεις από μεγάλες δυνάμεις, όπως η Κίνα, η Ρωσία αλλά και οι Ηνωμένες Πολιτείες. «Σε στρατηγικά ζητήματα, η Ευρώπη πρέπει να μιλά με μία φωνή», υπογράμμισε.

Σε ό,τι αφορά την πυρηνική αποτροπή, ο πρόεδρος της MSC απέρριψε κατηγορηματικά το ενδεχόμενο εθνικού πυρηνικού εξοπλισμού της Γερμανίας, προειδοποιώντας ότι κάτι τέτοιο θα υπονόμευε το διεθνές σύστημα μη διάδοσης. Άφησε, ωστόσο, ανοιχτό το ενδεχόμενο ενισχυμένης ευρωπαϊκής συμμετοχής στα υφιστάμενα πυρηνικά σχήματα αποτροπής, μέσω της Γαλλίας και της Βρετανίας.

Διαβάστε ακόμα: Φον ντερ Λάιεν: «Το 2026 η Ευρώπη αναλαμβάνει την ευθύνη της ασφάλειάς της»

Στη φετινή Διάσκεψη αναμένονται περισσότεροι από 1.000 συμμετέχοντες, μεταξύ των οποίων πάνω από 60 αρχηγοί κρατών και κυβερνήσεων. Το «παρών» δίνει και ο Ουκρανός πρόεδρος Ζελένσκη, ενώ τις ΗΠΑ εκπροσωπούν, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο και μέλη του Κογκρέσου.

Την ίδια ώρα, εσωτερικές αντιδράσεις στη Γερμανία προκαλεί η παρουσία βουλευτών της AfD, μετά από διετή αποκλεισμό, με τη διοργάνωση πάντως να επιμένει στον ρόλο της ως φόρουμ διαλόγου.

Ο καγκελαρίος Μερτς, μίλησε για «άβολες αλήθειες», αλλά και για διαχρονική ευγνωμοσύνη της Γερμανίας προς τις Ηνωμένες Πολιτείες. Όπως ανέφερε, στο μεταπολεμικό θεμέλιο οικοδομήθηκε το NATO, «το ισχυρότερο πολιτικό συμμαχικό σχήμα στην ιστορία», τονίζοντας ότι η Γερμανία παραμένει προσηλωμένη στην υπεράσπιση των αξιών του, ώστε «η νέα εποχή να μην είναι σκοτεινή, αλλά καλύτερη για τις επόμενες γενιές».

Υποστηρίξτε την προσπάθεια των συντελεστών της e-enimerosi.com Η οποία ενημερώνει για όλα τα θέματα του ελληνισμού αλλά και του κόσμου. Μια σελίδα φτιαγμένη με αγάπη από ανθρώπους οι οποίοι βρίσκονται σε διάφορα σημεία της Ευρώπης. Μιας ιστοσελίδα της διασποράς με έδρα την Γερμανία και το κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας. Κάντε την δική σας δωρεά εδώ για να βοηθήσετε την προσπάθειά μας. Σας ευχαριστούμε θερμά!!!

Γεννήθηκε στη Φλώρινα το 1984, όπου τελείωσε το λύκειο. Συνέχισε τις σπουδές του Θεσσαλονίκη στον τομέα της Πληροφορικής και των Δικτύων και ασχολήθηκε παράλληλα με τον κλασικό αθλητισμό. Αργότερα εκπλήρωσε τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις, πέρασε από πολλά στάδια στην Ελλάδα, ασχολούμενος με τα κοινά και τα πολιτιστικά, ωστόσο μεγάλος έρωτας και μικρόβιο φυσικά πάντα παραμένει ο στίβος και η ενασχόλησή του με τα διοικητικά αυτού. Πλέον είναι για πάνω από μία δεκαετία κάτοικος του εξωτερικού, καθώς ζει και εργάζεται στην Γερμανία. Είναι ένας περήφανος πατέρας δύο παιδιών, ενός αγοριού και ενός κοριτσιού. Ένας άνθρωπος που όσο βρισκόταν στην μητέρα πατρίδα είχε εμπλακεί με πολλές δραστηριότητες. Ένα ανήσυχο πνεύμα που θέλει να εξερευνά νέα πράγματα, του αρέσει να ασχολείται με τα κοινά και προσπαθεί να κάνει έναν κόσμο καλύτερο. Θεωρεί τον εαυτό του άνθρωπο διορατικό, με οξυδέρκεια, με μεγάλη δόση αυτοσαρκασμού και αυτοκριτικής. Πλέον ως κάτοικος του εξωτερικού, οι σκέψεις, οι αντιλήψεις, οι ιδέες και τα όνειρα για το μέλλον έχουν μεγαλώσει κι εξελιχθεί. Η διαβίωση στο εξωτερικό μεγάλωσε την επιθυμία ανάδειξης του απόδημου Ελληνισμού, καθώς πριν ακόμη μεταναστεύσει, ήταν περήφανος για όλους τους Έλληνες της διασποράς. Ο ίδιος θέλει να αναδείξει με όποιον τρόπο μπορεί την ύπαρξη του Ελληνισμού στα πέρατα του κόσμου, και να τον μεταφέρει στην μητέρα πατρίδα. Η αρθρογραφία, τα ρεπορτάζ, οι τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές είναι ένα κομμάτι του εαυτού του πλέον, το οποίο δεν μπορεί να αποχωριστεί, και μέσα από αυτό το κομμάτι προσπαθεί να μεταφέρει την ύπαρξη της διασποράς στην Ελλάδα, αλλά και όλα τα καλά της πατρίδας προς όλους στην διασπορά. Ελπίζει και προσπαθεί να το κάνει καλά!!!