28 Ιουνίου 2026
Γερμανία Ενέργεια

Γερμανία: 2 δισ. ευρώ για τον πρώτο σταθμό ενέργειας από σύντηξη στον κόσμο

πυρηνικός αντιδραστήρας
Η Γερμανία βάζει ψηλά τον πήχη στην ενεργειακή τεχνολογία, καθώς η ομοσπονδιακή κυβέρνηση ανακοίνωσε σχέδιο επένδυσης άνω των 2 δισεκατομμυρίων ευρώ έως το 2029 με στόχο την κατασκευή του πρώτου σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από σύντηξη παγκοσμίως.

Το σχέδιο δράσης, με τίτλο «Η Γερμανία στο Δρόμο για έναν Σταθμό Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας Σύντηξης», εγκρίθηκε την Τετάρτη από το Υπουργικό Συμβούλιο και φιλοδοξεί να καταστήσει τη χώρα κορυφαίο παγκόσμιο κόμβο για την ενέργεια του μέλλοντος.

Μέχρι σήμερα, η ετήσια χρηματοδότηση για έρευνα στη σύντηξη ανέρχονταν περίπου στα 150 εκατομμύρια ευρώ. Με το νέο πρόγραμμα, οι διαθέσιμοι πόροι αυξάνονται κατακόρυφα, καθώς θα στηριχθούν η επιστημονική έρευνα, οι τεχνολογικές υποδομές και η δημιουργία ενός βιομηχανικού οικοσυστήματος γύρω από την παραγωγή ενέργειας σύντηξης.

Η Ομοσπονδιακή Υπουργός Έρευνας και Τεχνολογίας, Ντόροθι Μπερ (CSU), δήλωσε χαρακτηριστικά:

«Ανοίγουμε τον δρόμο για τον πρώτο σταθμό σύντηξης στον κόσμο. Η ενεργειακή ασφάλεια αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις και η σύντηξη μπορεί να αποτελέσει τη βάση για ανταγωνιστικότητα, δημιουργία αξίας και κυριαρχία στον τομέα της ενέργειας. Πρόκειται για μια τεχνολογία που υπόσχεται ασφαλή, καθαρή, φιλική προς το κλίμα και προσιτή ηλεκτρική ενέργεια».

Σύμφωνα με το σχέδιο δράσης, η πυρηνική σύντηξη θεωρείται βασικό στοιχείο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας σταθερού φορτίου, με μακροπρόθεσμη προοπτική. Ο πρώτος πιλοτικός σταθμός θα κατασκευαστεί από κοινοπραξία γερμανικών επιχειρήσεων, με στόχο να ενισχυθεί η τεχνολογική πρωτοκαθεδρία της χώρας και να εξελιχθεί η Γερμανία σε εξαγωγέα ενέργειας σύντηξης.

Το σχέδιο δεν σηματοδοτεί στροφή από το διεθνές έργο ITER, στο οποίο η ΕΕ επενδύει 5,61 δισ. ευρώ για την περίοδο 2021-2027, αλλά αντίθετα το συμπληρώνει. Η Γερμανία εξετάζει επίσης συμμετοχή στο IFMIF-DONES, την ερευνητική υποδομή που κατασκευάζεται στην Ισπανία.

Μεταξύ των οκτώ βασικών μέτρων που περιλαμβάνονται είναι:
  • Δημιουργία κόμβων αριστείας και καινοτομίας έως το 2026.
  • Ενίσχυση της συνεργασίας επιστήμης και βιομηχανίας για την ανάπτυξη αλυσίδων αξίας.
  • Νέα ερευνητική υποδομή για σύντηξη με λέιζερ με χρηματοδότηση 755 εκατ. ευρώ.
  • Επένδυση στην εκπαίδευση και κατάρτιση ειδικών.
  • Θεσμική κατοχύρωση της τεχνολογίας στο Νόμο περί Ακτινοπροστασίας έως το 2026.
  • Προστασία πνευματικών δικαιωμάτων και διεθνής τυποποίηση.
  • Ενεργή συμμετοχή της κοινωνίας στον δημόσιο διάλογο.

Η μεγάλη επιστημονική τομή στον τομέα σημειώθηκε τον Δεκέμβριο του 2022 στις ΗΠΑ, όταν στο Εθνικό Εργαστήριο Ανάφλεξης επιτεύχθηκε για πρώτη φορά η λεγόμενη «ανάφλεξη». Έκτοτε έχουν καταγραφεί νέα ρεκόρ, γεγονός που τροφοδοτεί την αισιοδοξία ότι η σύντηξη πλησιάζει πιο κοντά στην εμπορική της αξιοποίηση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εκτιμήσεις για το χρονοδιάγραμμα διαφέρουν σημαντικά, οι νεοφυείς επιχειρήσεις εμφανίζονται πολύ πιο αισιόδοξες από τα παραδοσιακά δημόσια έργα μεγάλης κλίμακας. Ωστόσο, η Γερμανία επιδιώκει να αξιοποιήσει αυτήν τη συγκυρία και να εδραιώσει ηγετικό ρόλο στην παγκόσμια ενεργειακή μετάβαση.

google news

Ακολουθήστε μας και στο Google news, και στο Youtube και κάντε εγγραφή στο ενημερωτικό μας δελτίο.

Υποστηρίξτε την προσπάθεια των συντελεστών της e-enimerosi.com Η οποία ενημερώνει για όλα τα θέματα του ελληνισμού αλλά και του κόσμου. Μια σελίδα φτιαγμένη με αγάπη από ανθρώπους οι οποίοι βρίσκονται σε διάφορα σημεία της Ευρώπης. Μιας ιστοσελίδα της διασποράς με έδρα την Γερμανία και το κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας. Κάντε την δική σας δωρεά εδώ για να βοηθήσετε την προσπάθειά μας. Σας ευχαριστούμε θερμά!!!

Γεννήθηκε στη Φλώρινα το 1984, όπου τελείωσε το λύκειο. Συνέχισε τις σπουδές του Θεσσαλονίκη στον τομέα της Πληροφορικής και των Δικτύων και ασχολήθηκε παράλληλα με τον κλασικό αθλητισμό. Αργότερα εκπλήρωσε τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις, πέρασε από πολλά στάδια στην Ελλάδα, ασχολούμενος με τα κοινά και τα πολιτιστικά, ωστόσο μεγάλος έρωτας και μικρόβιο φυσικά πάντα παραμένει ο στίβος και η ενασχόλησή του με τα διοικητικά αυτού. Πλέον είναι για πάνω από μία δεκαετία κάτοικος του εξωτερικού, καθώς ζει και εργάζεται στην Γερμανία. Είναι ένας περήφανος πατέρας δύο παιδιών, ενός αγοριού και ενός κοριτσιού. Ένας άνθρωπος που όσο βρισκόταν στην μητέρα πατρίδα είχε εμπλακεί με πολλές δραστηριότητες. Ένα ανήσυχο πνεύμα που θέλει να εξερευνά νέα πράγματα, του αρέσει να ασχολείται με τα κοινά και προσπαθεί να κάνει έναν κόσμο καλύτερο. Θεωρεί τον εαυτό του άνθρωπο διορατικό, με οξυδέρκεια, με μεγάλη δόση αυτοσαρκασμού και αυτοκριτικής. Πλέον ως κάτοικος του εξωτερικού, οι σκέψεις, οι αντιλήψεις, οι ιδέες και τα όνειρα για το μέλλον έχουν μεγαλώσει κι εξελιχθεί. Η διαβίωση στο εξωτερικό μεγάλωσε την επιθυμία ανάδειξης του απόδημου Ελληνισμού, καθώς πριν ακόμη μεταναστεύσει, ήταν περήφανος για όλους τους Έλληνες της διασποράς. Ο ίδιος θέλει να αναδείξει με όποιον τρόπο μπορεί την ύπαρξη του Ελληνισμού στα πέρατα του κόσμου, και να τον μεταφέρει στην μητέρα πατρίδα. Η αρθρογραφία, τα ρεπορτάζ, οι τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές είναι ένα κομμάτι του εαυτού του πλέον, το οποίο δεν μπορεί να αποχωριστεί, και μέσα από αυτό το κομμάτι προσπαθεί να μεταφέρει την ύπαρξη της διασποράς στην Ελλάδα, αλλά και όλα τα καλά της πατρίδας προς όλους στην διασπορά. Ελπίζει και προσπαθεί να το κάνει καλά!!!