27 Ιουνίου 2026
Ειδήσεις και Νέα Ιστορία Πολιτισμός

Ψηφίστε να κηρυχθεί ενιαίο νεότερο μνημείο ο Θ. Κολοκοτρώνης στην πλατεία Άρεως στην τρίπολη

Το Κίνημα Ενεργών Πολιτών «ο Γέρος του Μοριά» με αίτημα του προς το Κεντρικό Συμβούλιο Νεώτερων Μνημείων ( Κ.Σ.Ν.Μ) του ΥΠΠΟΑ,  ζήτησε επειγόντως και για λόγους της διάσωσής του, την αναγνώριση του ανδριάντα του Κολοκοτρώνη στην πλατεία Άρεως στην Τρίπολη ως Νεότερο Μνημείο.

Με βάση τον νόμο 4858/2021 , ο ανδριάντας που έχει τοποθετηθεί στο βάθρο όπου φυλάσσονται τα οστά του Θ. Κολοκοτρώνη, πληροί όλα τα κριτήρια αναγνώρισης, δεδομένου ότι το ταφικό μνημείο του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, Αρχιστρατήγου και Ελευθερωτή του Έθνους των Ελλήνων, δένει και εικονοποιεί το μνημείο μαυσωλείο σε μία ενιαία ενότητα που ολοκληρώνει την ιστορική σημασία και των άλλων μνημείων της πλατείας, δηλαδή του νεοκλασικού Δικαστικού Μεγάρου μαζί με τους μπρούντζινους ανδριάντες των δικαστών του Τερτσέτη και Πολυζωίδη και ολόκληρο τον περιβάλλοντα χώρο των γύρω πάρκων.

Η κινητοποίηση μας έγινε όταν ο δήμαρχος Τρίπολης κ. Τζιούμης αποφάσισε εν μία νυκτί το ξήλωμα του αγάλματος από τη βάση του, με την πρόφαση της συντήρησης, χωρίς να έχει προηγουμένως δημοσιεύσει την αυτοψία ειδικού περί των φθορών που επικαλέστηκε, την μεταφορά του εν μέσω καταρρακτώδους βροχής σε μία αποθήκη αρκετά μακριά από την βάση του και την απευθείας ανάθεση της συντήρησης στο γλύπτη αλλά όχι συντηρητή μεταλλικών ανδριάντων κ. Γεωργιλάκη, αγνοώντας την έννοια του διαγωνισμού και επίσης διακινδυνεύοντας ακραία την ασφάλεια του ίδιου του ανδριάντα όπως και του μαυσωλείου και βάθρου του. Ως αποτέλεσμα, κατακρεουργήθηκε η βάση στήριξης του ανδριάντα, τοποθετήθηκαν βίδες (!) στα πόδια και στο σώμα του αλόγου, έκοψαν το σπαθί του Κολοκοτρώνη ενώ το μαυσωλείο όπου φυλάσσονται τα οστά του Κολοκοτρώνη μετετράπη σε σκουπιδότοπο μέχρι και σήμερα, από τα απορρίμματα των εργατών που ξήλωσαν τον ανδριάντα.

Αυτό το έγκλημα έγινε την 11.02.2026.

Προς μεγάλη μας έκπληξη το Κ.Σ.Ν.Μ συνεδρίασε εντός τεσσάρων (4) ημερών από την αποστολή του αιτήματος μας, κληθήκαμε να παραστούμε πλην όμως δεν μας επετράπη να παρακολουθήσουμε την συνεδρίαση ούτε και η πρόσβαση μας στις εισηγήσεις όσων είχαν αποστείλει τις οποίες αγνοούσαμε, για να αντιλογήσουμε. Ενώ είχαμε ζητήσει όλα τα έγγραφα που αφορούσαν την υπόθεση και από τον Δήμο Τρίπολης και από το ΚΣΝΜ, αγνοήθηκαν τα αιτήματά μας προκλητικά. Ο δε δήμαρχος Τρίπολης παρότι εκλήθη να παραστεί στο ΚΣΝΜ, απουσίασε, ήταν όμως ο πρώτος παραλήπτης της απόφασης που ήταν αρνητική, ενώ το Κίνημα μας που έκανε το αίτημα αγνοήθηκε από την λίστα των παραληπτών.

Σημειωτέον ότι ο ανδριάντας του Θ. Κολοκοτρώνη είναι εθνικό και δημόσιο αγαθό, ΑΛΛΑ παρ΄ όλα αυτά βρίσκεται σε ιδιωτικό χώρο, στον οποίο μας εμποδίζεται η είσοδος ακόμα και για την τυπική θέαση και την βεβαιότητα πως όντως συντηρείται και με την απαιτούμενη ασφάλεια και τα απαιτούμενα πρωτόκολλα.

Έτσι, την 25η Μαρτίου 2026 ο έφιππος ανδριάντας απουσίαζε από την θέση του, το μαυσωλείο ήταν ένας σκουπιδότοπος και η απόφαση του Κ.Σ.Ν.Μ αρνητική ενώ ο ίδιος ο δήμαρχος Τρίπολης ουδέποτε υποστήριξε το αίτημα μας, αντίθετα το πολέμησε!!!

Επειδή συμπληρώνουμε τον φάκελο μας για να κάνουμε προσφυγή στο Κ.Σ.Ν.Μ προκειμένου να αλλάξει η απόφαση και να αναλάβει την συντήρηση του ανδριάντα το ΥΠΠΟΑ, που διαθέτει άριστα μέσα για αυτό, ζητούμε την ψήφο σας και όλων των οικείων σας ώστε να συμπεριληφθεί στον ενημερωμένο με νέα στοιχεία φάκελο για την άμεση προσφυγή μας.

Στην διάθεση οποιουδήποτε υπάρχει δημοσιευμένο πλούσιο φωτογραφικό και όλα τα επίσημα έγγραφα της υπόθεσης προς μελέτη κι ενημέρωση στην σχετική σελίδα μας στο F/B του ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ‘’Ο ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ’’.

Ψηφίστε εδώ.

Υποστηρίξτε την προσπάθεια των συντελεστών της e-enimerosi.com Η οποία ενημερώνει για όλα τα θέματα του ελληνισμού αλλά και του κόσμου. Μια σελίδα φτιαγμένη με αγάπη από ανθρώπους οι οποίοι βρίσκονται σε διάφορα σημεία της Ευρώπης. Μιας ιστοσελίδα της διασποράς με έδρα την Γερμανία και το κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας. Κάντε την δική σας δωρεά εδώ για να βοηθήσετε την προσπάθειά μας. Σας ευχαριστούμε θερμά!!!

Γεννήθηκε στη Φλώρινα το 1984, όπου τελείωσε το λύκειο. Συνέχισε τις σπουδές του Θεσσαλονίκη στον τομέα της Πληροφορικής και των Δικτύων και ασχολήθηκε παράλληλα με τον κλασικό αθλητισμό. Αργότερα εκπλήρωσε τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις, πέρασε από πολλά στάδια στην Ελλάδα, ασχολούμενος με τα κοινά και τα πολιτιστικά, ωστόσο μεγάλος έρωτας και μικρόβιο φυσικά πάντα παραμένει ο στίβος και η ενασχόλησή του με τα διοικητικά αυτού. Πλέον είναι για πάνω από μία δεκαετία κάτοικος του εξωτερικού, καθώς ζει και εργάζεται στην Γερμανία. Είναι ένας περήφανος πατέρας δύο παιδιών, ενός αγοριού και ενός κοριτσιού. Ένας άνθρωπος που όσο βρισκόταν στην μητέρα πατρίδα είχε εμπλακεί με πολλές δραστηριότητες. Ένα ανήσυχο πνεύμα που θέλει να εξερευνά νέα πράγματα, του αρέσει να ασχολείται με τα κοινά και προσπαθεί να κάνει έναν κόσμο καλύτερο. Θεωρεί τον εαυτό του άνθρωπο διορατικό, με οξυδέρκεια, με μεγάλη δόση αυτοσαρκασμού και αυτοκριτικής. Πλέον ως κάτοικος του εξωτερικού, οι σκέψεις, οι αντιλήψεις, οι ιδέες και τα όνειρα για το μέλλον έχουν μεγαλώσει κι εξελιχθεί. Η διαβίωση στο εξωτερικό μεγάλωσε την επιθυμία ανάδειξης του απόδημου Ελληνισμού, καθώς πριν ακόμη μεταναστεύσει, ήταν περήφανος για όλους τους Έλληνες της διασποράς. Ο ίδιος θέλει να αναδείξει με όποιον τρόπο μπορεί την ύπαρξη του Ελληνισμού στα πέρατα του κόσμου, και να τον μεταφέρει στην μητέρα πατρίδα. Η αρθρογραφία, τα ρεπορτάζ, οι τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές είναι ένα κομμάτι του εαυτού του πλέον, το οποίο δεν μπορεί να αποχωριστεί, και μέσα από αυτό το κομμάτι προσπαθεί να μεταφέρει την ύπαρξη της διασποράς στην Ελλάδα, αλλά και όλα τα καλά της πατρίδας προς όλους στην διασπορά. Ελπίζει και προσπαθεί να το κάνει καλά!!!