28 Ιουνίου 2026
Διεθνή

Handelsblatt: ΗΠΑ και Ρωσία διαπραγματεύονται την έναρξη του αγωγού φυσικού αερίου Nord Stream

Αγωγός φυσικού αερίου Nord Stream 2: Ρωσία και ΗΠΑ διαπραγματεύονται τη λειτουργία του αγωγού της Βαλτικής Θάλασσας. Φωτογραφία: REUTERS
Η επιστροφή του ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρώπη: Διαπραγματεύσεις ΗΠΑ – Μόσχας για τον Nord Stream.

Η επανέναρξη λειτουργίας των αγωγών φυσικού αερίου Nord Stream φαίνεται να είναι πλέον θέμα χρόνου, καθώς Ρωσία και Ηνωμένες Πολιτείες βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις για την αποκατάσταση των ενεργειακών ροών προς την Ευρώπη. Ο Ρώσος υπουργός Εξωτερικών, Λβρόφv, επιβεβαίωσε ότι Ουάσινγκτον και Μόσχα συνομιλούν για το μέλλον των αγωγών, παρά τις κυρώσεις και τις πολιτικές εντάσεις που ακολούθησαν την ανατίναξη του Nord Stream το 2022.

Οι εξελίξεις αυτές έρχονται σε μια περίοδο που η ΕΕ έχει μειώσει σημαντικά την εξάρτησή της από το ρωσικό αέριο, αλλά εξακολουθεί να αναζητά βιώσιμες εναλλακτικές. Ωστόσο, οι διαπραγματεύσεις για την αποκατάσταση των ενεργειακών ροών προκαλούν ανησυχία, ιδίως στην Ουκρανία, καθώς τα έσοδα από την πώληση φυσικού αερίου και πετρελαίου εξακολουθούν να αποτελούν βασική πηγή χρηματοδότησης για τη ρωσική πολεμική μηχανή.

Ο ρόλος των ΗΠΑ και η ανησυχία του Βερολίνου

Αμερικανικές εταιρείες φέρονται να ενδιαφέρονται για ενεργειακές υποδομές ρωσικών εταιρειών στη Γερμανία, γεγονός που δημιουργεί νέα δεδομένα στις γεωπολιτικές ισορροπίες. Ο Γερμανός πολιτικός του CDU, Norbert Roettgen, προειδοποίησε ότι η Ευρώπη κινδυνεύει να βρεθεί εκτός των αποφάσεων που θα καθορίσουν το ενεργειακό της μέλλον.

Η ανησυχία στο Βερολίνο εντείνεται, καθώς οι διαπραγματεύσεις για τους Nord Stream φαίνεται να προχωρούν χωρίς τη συμμετοχή της γερμανικής κυβέρνησης. Σύμφωνα με τον Roettgen, η Ευρώπη καλείται να επιλέξει μεταξύ στρατιωτικής ενίσχυσης ή απώλειας της αυτονομίας της στη διεθνή σκακιέρα.

Πολιτικές ισορροπίες και οικονομικά συμφέροντα

Η Handelsblatt είχε αποκαλύψει το 2023 ότι η Ρωσία προσπάθησε να εκμεταλλευτεί τις ενεργειακές της υποδομές στη Γερμανία για να προκαλέσει μπλακ-άουτ, ενισχύοντας την ενεργειακή κρίση που ξέσπασε μετά την εισβολή στην Ουκρανία. Πλέον, οι εξελίξεις δείχνουν ότι μετά από ενδεχόμενη εκεχειρία ή λήξη του πολέμου, το ρωσικό φυσικό αέριο θα μπορούσε να επιστρέψει στην Ευρώπη, αλλά υπό νέους όρους.

Σημαντικό ρόλο φαίνεται να διαδραματίζουν αμερικανοί επενδυτές, όπως ο Stephen P. Lynch, υποστηρικτής του Donald Trump, ο οποίος ενδιαφέρεται για μερίδιο στον Nord Stream 2. Παράλληλα, σύμφωνα με γερμανικά μέσα, ο πρώην πρέσβης των ΗΠΑ στη Γερμανία, Richard Grenell, φέρεται να συμμετέχει στις διαπραγματεύσεις, αν και ο ίδιος το αρνείται.

Ποιος πληρώνει το τίμημα;

Η στρατηγική της κυβέρνησης Τραμπ φαίνεται να είναι διπλή:

  1. Πίεση στην ευρωπαϊκή οικονομία μέσω δασμών στην αυτοκινητοβιομηχανία.

  2. Αποκατάσταση των ενεργειακών ροών από τη Ρωσία μέσω αμερικανικών αγωγών, επιτρέποντας στις ΗΠΑ να αποκτήσουν μεγαλύτερο έλεγχο στον ενεργειακό χάρτη της Ευρώπης.

Όπως ανέφερε ανώνυμη πηγή των διαπραγματεύσεων: «Οι Ρώσοι πουλάνε πρώτες ύλες, οι Αμερικανοί τις μεταφέρουν. Και οι δύο κερδίζουν, ενώ οι Ευρωπαίοι πληρώνουν τον λογαριασμό».

Το μεγάλο ερώτημα είναι εάν η Γερμανία και η Ευρωπαϊκή Ένωση θα αποδεχτούν αυτό το νέο ενεργειακό καθεστώς ή αν θα επιχειρήσουν να χαράξουν μια αυτόνομη στρατηγική απέναντι στις αμερικανικές και ρωσικές πιέσεις.

google news

Ακολουθήστε μας και στο Google news
Ακολουθήστε μας και στο Youtube

Υποστηρίξτε την προσπάθεια των συντελεστών της e-enimerosi.com Η οποία ενημερώνει για όλα τα θέματα του ελληνισμού αλλά και του κόσμου. Μια σελίδα φτιαγμένη με αγάπη από ανθρώπους οι οποίοι βρίσκονται σε διάφορα σημεία της Ευρώπης. Μιας ιστοσελίδα της διασποράς με έδρα την Γερμανία και το κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας. Κάντε την δική σας δωρεά εδώ για να βοηθήσετε την προσπάθειά μας. Σας ευχαριστούμε θερμά!!!

Γεννήθηκε στη Φλώρινα το 1984, όπου τελείωσε το λύκειο. Συνέχισε τις σπουδές του Θεσσαλονίκη στον τομέα της Πληροφορικής και των Δικτύων και ασχολήθηκε παράλληλα με τον κλασικό αθλητισμό. Αργότερα εκπλήρωσε τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις, πέρασε από πολλά στάδια στην Ελλάδα, ασχολούμενος με τα κοινά και τα πολιτιστικά, ωστόσο μεγάλος έρωτας και μικρόβιο φυσικά πάντα παραμένει ο στίβος και η ενασχόλησή του με τα διοικητικά αυτού. Πλέον είναι για πάνω από μία δεκαετία κάτοικος του εξωτερικού, καθώς ζει και εργάζεται στην Γερμανία. Είναι ένας περήφανος πατέρας δύο παιδιών, ενός αγοριού και ενός κοριτσιού. Ένας άνθρωπος που όσο βρισκόταν στην μητέρα πατρίδα είχε εμπλακεί με πολλές δραστηριότητες. Ένα ανήσυχο πνεύμα που θέλει να εξερευνά νέα πράγματα, του αρέσει να ασχολείται με τα κοινά και προσπαθεί να κάνει έναν κόσμο καλύτερο. Θεωρεί τον εαυτό του άνθρωπο διορατικό, με οξυδέρκεια, με μεγάλη δόση αυτοσαρκασμού και αυτοκριτικής. Πλέον ως κάτοικος του εξωτερικού, οι σκέψεις, οι αντιλήψεις, οι ιδέες και τα όνειρα για το μέλλον έχουν μεγαλώσει κι εξελιχθεί. Η διαβίωση στο εξωτερικό μεγάλωσε την επιθυμία ανάδειξης του απόδημου Ελληνισμού, καθώς πριν ακόμη μεταναστεύσει, ήταν περήφανος για όλους τους Έλληνες της διασποράς. Ο ίδιος θέλει να αναδείξει με όποιον τρόπο μπορεί την ύπαρξη του Ελληνισμού στα πέρατα του κόσμου, και να τον μεταφέρει στην μητέρα πατρίδα. Η αρθρογραφία, τα ρεπορτάζ, οι τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές είναι ένα κομμάτι του εαυτού του πλέον, το οποίο δεν μπορεί να αποχωριστεί, και μέσα από αυτό το κομμάτι προσπαθεί να μεταφέρει την ύπαρξη της διασποράς στην Ελλάδα, αλλά και όλα τα καλά της πατρίδας προς όλους στην διασπορά. Ελπίζει και προσπαθεί να το κάνει καλά!!!