28 Ιουνίου 2026
Γερμανία

Deutsche Bahn: Αναζητά λύσεις κατά της βίας μετά την δολοφονία του ελεγκτή

Ένας υπάλληλος του σιδηροδρόμου φοράει Κάμερα σώματος. (Φωτογραφία: picture alliance/dpa)
Σοκ και έντονο προβληματισμό έχει προκαλέσει στη Γερμανία ο θανάσιμος ξυλοδαρμός ελεγκτή εισιτηρίων σε τρένο στη Ρηνανία-Παλατινάτο, με τη διοίκηση της Deutsche Bahn να προχωρά σε άμεσες εξαγγελίες για την ενίσχυση της ασφάλειας του προσωπικού.

Στο επίκεντρο των μέτρων βρίσκεται η διεύρυνση της χρήσης καμερών σώματος (bodycams) για τους εργαζόμενους που έρχονται σε καθημερινή επαφή με το επιβατικό κοινό.

Η επικεφαλής της Deutsche Bahn, Evelyn Palla, ανακοίνωσε σε κλειστό «συμβούλιο ασφάλειας» στο Βερολίνο ότι στόχος είναι έως το τέλος του έτους να προσφέρεται, σε εθελοντική βάση, η δυνατότητα χρήσης bodycam σε όλους τους εργαζομένους με επαφή με επιβάτες, τόσο στα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων όσο και στους σιδηροδρομικούς σταθμούς. Την πληροφορία μετέδωσε η Deutsche Presse-Agentur, επικαλούμενη συμμετέχοντες στη συνάντηση.

Το συμβούλιο ασφάλειας συγκλήθηκε μετά τη δολοφονία 36χρονου συνοδού αμαξοστοιχίας στη Rheinland-Pfalz. Ο εργαζόμενος δέχθηκε επίθεση από επιβάτη χωρίς εισιτήριο, ο οποίος επρόκειτο να αποβιβαστεί από το τρένο. Κατά τη διάρκεια του επεισοδίου υπέστη σοβαρότατες κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και κατέληξε αργότερα στο νοσοκομείο. Ο φερόμενος ως δράστης, 26 ετών και ελληνικής καταγωγής, έχει προφυλακιστεί.

Διαβάστε ακόμα: Γερμανία: Σοκ από τον θάνατο Τούρκου ελεγκτή τρένου μετά από επίθεση Έλληνα

Στη σύσκεψη συμμετείχαν εκπρόσωποι της ομοσπονδιακής κυβέρνησης, των κρατιδίων, συνδικάτων, ενώσεων και φορέων του δημόσιου συγκοινωνιακού έργου. Αν και η διοίκηση της Bahn παρέπεμψε για επίσημες ανακοινώσεις σε μεταγενέστερη συνέντευξη Τύπου, είναι σαφές ότι το περιστατικό λειτούργησε ως καταλύτης για πολιτικές και εργασιακές πιέσεις.

Ιδιαίτερα ενεργό ρόλο διαδραματίζει η Eisenbahn- und Verkehrsgewerkschaft (EVG), η οποία εδώ και καιρό ζητά την καθολική χρήση bodycams με δυνατότητα ηχητικής καταγραφής. Όπως υποστηρίζει το συνδικάτο, η καταγραφή δεν λειτουργεί μόνο αποτρεπτικά, αλλά επιτρέπει και την τεκμηρίωση λεκτικών επιθέσεων, απειλών και εκφοβισμού που συχνά δεν αφήνουν ορατά ίχνη.

Παράλληλα, η EVG επαναφέρει ένα πάγιο αίτημα: την παρουσία τουλάχιστον δύο συνοδών σε κάθε περιφερειακό συρμό κατά τον έλεγχο εισιτηρίων, αντί για έναν, όπως συμβαίνει συχνά σήμερα. Σύμφωνα με το συνδικάτο, η μοναχική παρουσία προσωπικού σε περιβάλλον αυξημένης έντασης αυξάνει δραματικά τον κίνδυνο.

Τα επίσημα στοιχεία της Deutsche Bahn καταγράφουν περίπου 3.000 σωματικές επιθέσεις εναντίον εργαζομένων του ομίλου μέσα στο προηγούμενο έτος. Αν και πρόκειται για μικρή μείωση σε σχέση με το παρελθόν, το αίσθημα ανασφάλειας στους κόλπους των εργαζομένων επιδεινώνεται. Αυτό αποτυπώνεται, όπως επισημαίνει η EVG, και σε εσωτερική έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2025 σε περίπου 4.000 εργαζομένους.

Η δολοφονία του ελεγκτή επαναφέρει με δραματικό τρόπο στο προσκήνιο το ζήτημα της βίας στα μέσα μαζικής μεταφοράς και ανοίγει εκ νέου τη συζήτηση για το πού τελειώνει η εξυπηρέτηση του επιβάτη και πού αρχίζει η ευθύνη της πολιτείας να προστατεύσει όσους κρατούν το σύστημα όρθιο.

Διαβάστε ακόμα: Ρηνανία-Παλατινάτο: Νεκρός οδηγός τρένου μετά από επίθεση επιβάτη κατά τον έλεγχο εισιτηρίων

Υποστηρίξτε την προσπάθεια των συντελεστών της e-enimerosi.com Η οποία ενημερώνει για όλα τα θέματα του ελληνισμού αλλά και του κόσμου. Μια σελίδα φτιαγμένη με αγάπη από ανθρώπους οι οποίοι βρίσκονται σε διάφορα σημεία της Ευρώπης. Μιας ιστοσελίδα της διασποράς με έδρα την Γερμανία και το κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας. Κάντε την δική σας δωρεά εδώ για να βοηθήσετε την προσπάθειά μας. Σας ευχαριστούμε θερμά!!!

Γεννήθηκε στη Φλώρινα το 1984, όπου τελείωσε το λύκειο. Συνέχισε τις σπουδές του Θεσσαλονίκη στον τομέα της Πληροφορικής και των Δικτύων και ασχολήθηκε παράλληλα με τον κλασικό αθλητισμό. Αργότερα εκπλήρωσε τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις, πέρασε από πολλά στάδια στην Ελλάδα, ασχολούμενος με τα κοινά και τα πολιτιστικά, ωστόσο μεγάλος έρωτας και μικρόβιο φυσικά πάντα παραμένει ο στίβος και η ενασχόλησή του με τα διοικητικά αυτού. Πλέον είναι για πάνω από μία δεκαετία κάτοικος του εξωτερικού, καθώς ζει και εργάζεται στην Γερμανία. Είναι ένας περήφανος πατέρας δύο παιδιών, ενός αγοριού και ενός κοριτσιού. Ένας άνθρωπος που όσο βρισκόταν στην μητέρα πατρίδα είχε εμπλακεί με πολλές δραστηριότητες. Ένα ανήσυχο πνεύμα που θέλει να εξερευνά νέα πράγματα, του αρέσει να ασχολείται με τα κοινά και προσπαθεί να κάνει έναν κόσμο καλύτερο. Θεωρεί τον εαυτό του άνθρωπο διορατικό, με οξυδέρκεια, με μεγάλη δόση αυτοσαρκασμού και αυτοκριτικής. Πλέον ως κάτοικος του εξωτερικού, οι σκέψεις, οι αντιλήψεις, οι ιδέες και τα όνειρα για το μέλλον έχουν μεγαλώσει κι εξελιχθεί. Η διαβίωση στο εξωτερικό μεγάλωσε την επιθυμία ανάδειξης του απόδημου Ελληνισμού, καθώς πριν ακόμη μεταναστεύσει, ήταν περήφανος για όλους τους Έλληνες της διασποράς. Ο ίδιος θέλει να αναδείξει με όποιον τρόπο μπορεί την ύπαρξη του Ελληνισμού στα πέρατα του κόσμου, και να τον μεταφέρει στην μητέρα πατρίδα. Η αρθρογραφία, τα ρεπορτάζ, οι τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές είναι ένα κομμάτι του εαυτού του πλέον, το οποίο δεν μπορεί να αποχωριστεί, και μέσα από αυτό το κομμάτι προσπαθεί να μεταφέρει την ύπαρξη της διασποράς στην Ελλάδα, αλλά και όλα τα καλά της πατρίδας προς όλους στην διασπορά. Ελπίζει και προσπαθεί να το κάνει καλά!!!