28 Ιουνίου 2026
Γερμανία

Μερτς από το Μόναχο: «Αν χαθεί η Ουκρανία, ο Πούτιν θα συνεχίσει»

Ο Μερτς σε εκδήλωση του CSU στο Μόναχο
Με έντονη ιστορική αναφορά και σαφές μήνυμα προς τη Δύση, ο Γερμανός καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς προειδοποίησε ότι μια ενδεχόμενη ήττα της Ουκρανίας δεν θα οδηγήσει σε αποκλιμάκωση, αλλά θα ενισχύσει περαιτέρω τη ρωσική επιθετικότητα.

Μιλώντας σε εκδήλωση του CSU στο Μόναχο, ο Μερτς χρησιμοποίησε μια δραστική αναλογία με το 1938, υποστηρίζοντας ότι, όπως και τότε, η πολιτική των υποχωρήσεων δεν αποτρέπει τον πόλεμο. «Η παραχώρηση εδάφους ή η εγκατάλειψη της Ουκρανίας δεν θα σταματήσει τον Πούτιν», τόνισε, προσθέτοντας ότι μια ρωσική νίκη θα λειτουργούσε ως μήνυμα ατιμωρησίας.

Σύμφωνα με τον καγκελάριο, η ιστορία δείχνει πως η ανοχή στην επιθετικότητα δεν οδηγεί σε σταθερότητα, αλλά ενθαρρύνει νέες διεκδικήσεις. «Αν η Ουκρανία πέσει, δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι η σύγκρουση θα τελειώσει εκεί», προειδοποίησε, αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα τεθεί υπό αμφισβήτηση η ασφάλεια ολόκληρης της Ευρώπης.

Η παρέμβασή του εντάσσεται σε μια περίοδο έντονου προβληματισμού για τη στάση της Δύσης απέναντι στον πόλεμο στην Ουκρανία και τις φωνές που ζητούν συμβιβασμό. Ο Μερτς ξεκαθάρισε ότι, κατά την άποψή του, μόνο η αποφασιστική στήριξη του Κιέβου μπορεί να αποτρέψει μια ευρύτερη αποσταθεροποίηση.

Το μήνυμα από το Μόναχο ήταν σαφές, η ειρήνη, υποστήριξε ο Γερμανός καγκελάριος, δεν διασφαλίζεται με παραχωρήσεις, αλλά με τη σαφή υπεράσπιση του διεθνούς δικαίου και της ευρωπαϊκής ασφάλειας.

Στο Βερολίνο η επόμενη πράξη των διαπραγματεύσεων για την Ουκρανία

Παρά τις συνεχιζόμενες προσπάθειες για τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία, τα κρίσιμα σημεία διαφωνίας εξακολουθούν να παραμένουν άλυτα. Ωστόσο, οι διπλωματικές διεργασίες περνούν σε νέα φάση, με το Βερολίνο να μετατρέπεται τις επόμενες ημέρες σε κέντρο πυκνών επαφών υψηλού επιπέδου.

Οι συνομιλίες για μια πιθανή ειρηνική διευθέτηση αναμένεται να συνεχιστούν την Κυριακή στη γερμανική πρωτεύουσα. Σύμφωνα με αξιωματούχο του Λευκού Οίκου, στη Γερμανία θα μεταβεί ο ειδικός απεσταλμένος των Ηνωμένων Πολιτειών, Στιβ Γουίτκοφ, προκειμένου να συμμετάσχει στις διαβουλεύσεις. Την ίδια ημέρα, σύμβουλοι εξωτερικής πολιτικής από τις ΗΠΑ, την Ουκρανία και τη Γερμανία θα καθίσουν στο ίδιο τραπέζι, όπως αναφέρουν κυβερνητικές πηγές στο Βερολίνο.

Μεταξύ των συμμετεχόντων φέρεται να βρίσκεται και ο Τζάρεντ Κούσνερ, γαμπρός του προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, γεγονός που προσδίδει επιπλέον πολιτικό βάρος στις επαφές.

Τη Δευτέρα αναμένεται στο Βερολίνο και ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι. Σύμφωνα με ανακοίνωση της γερμανικής κυβέρνησης, ο καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς θα τον υποδεχθεί αρχικά για διμερείς γερμανο-ουκρανικές οικονομικές συνομιλίες, καθώς και για ανταλλαγή απόψεων σχετικά με την πορεία και τις προοπτικές των ειρηνευτικών διαπραγματεύσεων.

Το ίδιο βράδυ, οι συνομιλίες αναμένεται να διευρυνθούν σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Όπως δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέφαν Κορνήλιους, «πολλοί Ευρωπαίοι αρχηγοί κρατών και κυβερνήσεων, καθώς και οι ηγέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΝΑΤΟ», θα συμμετάσχουν στις επαφές. Ανάμεσα σε αυτούς αναμένονται ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν και ο Βρετανός πρωθυπουργός Κιρ Στάρμερ.

Σύμφωνα με τον Λευκό Οίκο, ο Στιβ Γουίτκοφ θα λάβει μέρος και στις συνομιλίες της Δευτέρας, επιβεβαιώνοντας τον ενεργό ρόλο της Ουάσινγκτον στη νέα αυτή διπλωματική προσπάθεια. Παρά τη διεθνή κινητοποίηση, πάντως, διπλωματικές πηγές επισημαίνουν ότι οι ουσιαστικές αποκλίσεις παραμένουν και ότι ο δρόμος προς μια συμφωνία εξακολουθεί να είναι μακρύς και αβέβαιος.

google news

Ακολουθήστε μας και στο Google news

Υποστηρίξτε την προσπάθεια των συντελεστών της e-enimerosi.com Η οποία ενημερώνει για όλα τα θέματα του ελληνισμού αλλά και του κόσμου. Μια σελίδα φτιαγμένη με αγάπη από ανθρώπους οι οποίοι βρίσκονται σε διάφορα σημεία της Ευρώπης. Μιας ιστοσελίδα της διασποράς με έδρα την Γερμανία και το κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας. Κάντε την δική σας δωρεά εδώ για να βοηθήσετε την προσπάθειά μας. Σας ευχαριστούμε θερμά!!!

Γεννήθηκε στη Φλώρινα το 1984, όπου τελείωσε το λύκειο. Συνέχισε τις σπουδές του Θεσσαλονίκη στον τομέα της Πληροφορικής και των Δικτύων και ασχολήθηκε παράλληλα με τον κλασικό αθλητισμό. Αργότερα εκπλήρωσε τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις, πέρασε από πολλά στάδια στην Ελλάδα, ασχολούμενος με τα κοινά και τα πολιτιστικά, ωστόσο μεγάλος έρωτας και μικρόβιο φυσικά πάντα παραμένει ο στίβος και η ενασχόλησή του με τα διοικητικά αυτού. Πλέον είναι για πάνω από μία δεκαετία κάτοικος του εξωτερικού, καθώς ζει και εργάζεται στην Γερμανία. Είναι ένας περήφανος πατέρας δύο παιδιών, ενός αγοριού και ενός κοριτσιού. Ένας άνθρωπος που όσο βρισκόταν στην μητέρα πατρίδα είχε εμπλακεί με πολλές δραστηριότητες. Ένα ανήσυχο πνεύμα που θέλει να εξερευνά νέα πράγματα, του αρέσει να ασχολείται με τα κοινά και προσπαθεί να κάνει έναν κόσμο καλύτερο. Θεωρεί τον εαυτό του άνθρωπο διορατικό, με οξυδέρκεια, με μεγάλη δόση αυτοσαρκασμού και αυτοκριτικής. Πλέον ως κάτοικος του εξωτερικού, οι σκέψεις, οι αντιλήψεις, οι ιδέες και τα όνειρα για το μέλλον έχουν μεγαλώσει κι εξελιχθεί. Η διαβίωση στο εξωτερικό μεγάλωσε την επιθυμία ανάδειξης του απόδημου Ελληνισμού, καθώς πριν ακόμη μεταναστεύσει, ήταν περήφανος για όλους τους Έλληνες της διασποράς. Ο ίδιος θέλει να αναδείξει με όποιον τρόπο μπορεί την ύπαρξη του Ελληνισμού στα πέρατα του κόσμου, και να τον μεταφέρει στην μητέρα πατρίδα. Η αρθρογραφία, τα ρεπορτάζ, οι τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές είναι ένα κομμάτι του εαυτού του πλέον, το οποίο δεν μπορεί να αποχωριστεί, και μέσα από αυτό το κομμάτι προσπαθεί να μεταφέρει την ύπαρξη της διασποράς στην Ελλάδα, αλλά και όλα τα καλά της πατρίδας προς όλους στην διασπορά. Ελπίζει και προσπαθεί να το κάνει καλά!!!