Κοινωνία Κόσμος

Το E-τσιγάρο εκρήγνυται στο στόμα εφήβου, σπάει το σαγόνι, και τα δόντια.

Οι κίνδυνοι για την υγεία των ηλεκτρονικών τσιγάρων εξακολουθούν να μελετώνται, αλλά ένας κίνδυνος φαίνεται σαφής: Μερικές φορές, εκρήγνυνται .

Αυτή ήταν η περίπτωση ενός εφήβου που τραυματίστηκε σοβαρά όταν ένα ηλεκτρονικό τσιγάρο εξερράγη στο στόμα του, σπάζοντας το σαγόνι του.

Ο 17 χρονος έφθασε στην αίθουσα έκτακτης ανάγκης 2 ώρες μετά την έκρηξη, σύμφωνα με την έκθεση, που δημοσιεύθηκε στις 19 Ιουνίου στο The New England Journal of Medicine . Ο ασθενής είχε εκτεταμένες πληγές στο στόμα του, αρκετά χαμένα δόντια και σπασμένα κάτω γνάθου, δήλωσε η Dr. Katie Russell, χειρουργός παιδιατρικού τραύματος στο Πανεπιστήμιο της Γιούτα και το Νοσοκομείο πρωτοβάθμιας παιδικής ηλικίας στο Salt Lake City, το οποίο θεραπεύει τον ασθενή.

Οι γιατροί χρειάστηκαν να αφαιρέσουν πολλά δόντια από το στόμα του αγοριού. Το αγόρι χρειάστηκε επίσης μια οδοντική πλάκα  για να σταθεροποιήσει τη γνάθο του .

Αλλά το στόμα του εξακολουθούσε να μην κλείνει σωστά και έτσι οι γιατροί ενσύρμασαν τη γνάθο του για περίπου έξι εβδομάδες για να του δώσουν χρόνο να θεραπευθεί.

Η Russell και οι συνάδελφοί της ήθελαν να δημοσιεύσουν αυτή την υπόθεση επειδή το μέγεθος της ζημίας που προκλήθηκε από ένα ηλεκτρονικό τσιγάρο, ήταν μεγάλη είπε.

«Όταν γνώρισα αυτόν τον ασθενή, δεν είχα ιδέα ότι ένα E-τσιγάρο μπορεί να το κάνει αυτό. Χρειάζεται πολλή δύναμη για να σπάσει το σαγόνι», είπε η Russell.

Έχει περάσει περισσότερο από ένα χρόνο από το περιστατικό του παιδιού και κατά τη διάρκεια αυτού του χρόνου, έχουν ανακαλυφθεί περισσότερες αναφορές για εκρήξεις ηλεκτρονικού τσιγάρου. Τον Φεβρουάριο, ένας 24χρονος άντρας στο Τέξας πέθανε μετά από την έκρηξη ενός E-τσιγάρου στο πρόσωπο του και διέλυσε μια μεγάλη αρτηρία στο λαιμό του, σύμφωνα με το CNN .

Οι εκρήξεις ηλεκτρονικού τσιγάρου φαίνεται να είναι σπάνιες, αλλά είναι πολύ επικίνδυνες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) . Η ακριβής αιτία αυτών των εκρήξεων δεν είναι ξεκάθαρη. Στην περίπτωση του αγοριού, η συσκευή ήταν σε καλή κατάσταση και δεν είχε δείξει κανένα πρόβλημα πριν από την έκρηξη, είπε η Russell.

Ορισμένα στοιχεία δείχνουν ότι τα προβλήματα με τις μπαταρίες των συσκευών μπορεί να οδηγήσουν σε εκρήξεις, λέει ο FDA. Για να αποτρέψει αυτές τις εκρήξεις, ο FDA συνιστά στους χρήστες να αποφύγουν τη φόρτιση του ηλεκτρονικού τσιγάρου τους κατά τη διάρκεια της νύχτας ή να αφήσουν τη συσκευή χωρίς επιτήρηση κατά τη φόρτιση. Αποφύγετε τη χρήση φορητών συσκευών ή φορητών συσκευών tablet με τις συσκευές. Αντικαταστήστε τις μπαταρίες του E-τσιγάρου αν έχουν υποστεί βλάβη ή υγρό, και προστατεύστε τη συσκευή από ακραίες ζεστές ή κρύες θερμοκρασίες, όπως για παράδειγμα, μην την αφήνετε σε άμεση ηλιακή ακτινοβολία ή σε κρύο ή καυτό αυτοκίνητο για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Το έφηβο αγόρι εξακολουθεί να έχει ελείψεις στα δόντια, καθώς δεν κατάφερε να βάλει νέα δόντια λόγω ασφαλιστικών λόγων, είπε η Russell. Αλλά ελπίζει να πάρει νέα δόντια αυτό το καλοκαίρι.

Η Russell ελπίζει ότι η υπόθεση βοηθά στην ενημέρωση των παρόχων περίθαλψης και του κοινού σχετικά με τους κινδύνους αυτών των συσκευών. “Φαίνεται ότι αυτή η τεχνολογία χτύπησε πραγματικά την αγορά με δύναμη και ίσως να είμαστε ανεπαρκείς για τους κινδύνους που σχετίζονται με αυτές τις συσκευές”.

Όσο για τη συνήθεια ηλεκτρονικού τσιγάρου του παιδιού – δεν τα χρησιμοποιεί πια. “Σταμάτησε τελείως το κάπνισμα μετά από αυτό το περιστατικό”, είπε η Russell.

πηγή: livescience.com

Σχετικές αναρτήσεις

Φράγμα Μουζακίου, Καρδίτσας: Περισσότερο νερό από, περίπου, δώδεκα “Ιανούς”.

e-enimerosi

Βραζιλία: Εθνική Ημέρα Έλληνα Μετανάστη η 21η Σεπτεμβρίου

e-enimerosi

Που μας οδηγούν;

Δημήτρης Λίτσας