28 Ιουνίου 2026
Ειδήσεις και Νέα

Πράσινη ενέργεια μόνο για τους παρόχους – Υπερκέρδη στους ομίλους, ακριβοί λογαριασμοί για τους πολίτες

Το τελευταίο διάστημα, η χονδρική τιμή του ρεύματος στην Ελλάδα έχει πέσει ακόμη και σε αρνητικά επίπεδα λόγω υπερπαραγωγής πράσινης ενέργειας από τον ισχυρό άνεμο.

Ωστόσο, οι καταναλωτές δεν επωφελούνται, καθώς πληρώνουν σταθερές τιμές ανά κιλοβατώρα, ανεξάρτητα από το κόστος παραγωγής. Κερδισμένοι είναι οι μεγάλοι παραγωγοί, που εισπράττουν υψηλές αποζημιώσεις, ενώ ζημιώνονται οι πολίτες και οι μικροπαραγωγοί ΑΠΕ, οι οποίοι αποκόπτονται από το δίκτυο για λόγους ισορροπίας.

Σε αντίθεση με τη Βόρεια Ευρώπη, η Ελλάδα δεν διαθέτει υποδομές αποθήκευσης ενέργειας, υδροηλεκτρικά αντλησιοταμίευσης, πυρηνικές μονάδες, μονάδες βιομάζας ή γεωθερμίας. Παρά το υψηλό αιολικό, ηλιακό, γεωθερμικό και βιομαζικό δυναμικό, η χώρα δεν έχει επενδύσει σε αυτά, κυρίως λόγω των οικονομικών συμφερόντων μεγάλων ενεργειακών ομίλων που εκμεταλλεύονται τις στρεβλώσεις της αγοράς.

Τι μας λέει ο Μιχάλης Χριστοδουλίδης σε ανάρτησή του στο Χ

Μέχρι και αρνητικές τιμές έφτασε να παίρνει η χονδρική αγορά του ρεύματος, κι αυτό συμβαίνει τις τελευταίες ημέρες που οι άνεμοι λυσσομανούν. Η χώρα βρίσκεται σε πράσινη υπερπαραγωγή από το πρωί μέχρι και αργά το απόγευμα!

Τι σημαίνει αυτό για την τσέπη του καταναλωτή? Απολύτως τίποτα και εξηγώ γιατί

Ο καταναλωτής πληρώνει μια φιξ τιμή ανά κιλοβατώρα είτε μηνιαίως (πρασινα), είτε ετησίως (μπλε) ανάλογα με τις κιλοβατώρες του και όχι με βάση την συνεισφορά του τσάμπα ανέμου, ή του τσάμπα ήλιου στο ενεργειακό μείγμα.

  • Ποιος κερδίζει από την υπερπαραγωγή πράσινης ενέργειας?

Οι παραγωγοί ρεύματος που παράγουν ρεύμα από τον τσάμπα άνεμο κ τον τσάμπα ήλιο και αποζημιώνονται με την τιμή του παραγωγού που καίει πανάκριβο αέριο και μπαίνει στο σύστημα τις βραδινές ώρες (οριακή τιμή)

  • Ποιος ζημιώνεται?

Ο πολίτης και ο μικροπαραγωγός ΑΠΕ που τον αποκόπτουν από το δίκτυο για να μην προκληθεί αστάθεια λόγω ανισορροπίας προσφοράς και ζήτησης.

  • Συμβαίνει το ίδιο και στην Βόρεια Ευρώπη?

Όχι! Το βράδυ οι καταναλωτές παίρνουν φθηνό ρεύμα από μπαταρίες που έχουν αποθηκεύσει την περίσσεια πράσινης ενέργειας που παρήχθη την ημέρα και δεν καταναλώθηκε ή από τα υδροηλεκτρικά που το μεσημέρι οι ηλεκτροκίνητες με πράσινο ρεύμα αντλίες ανέβαζαν τα νερά στον άνω ταμιευτήρα για να τα ξανά ρίξουν το βράδυ στον κάτω ταμιευτήρα (αντλησιοταμίευση) και σε ακραία ζήτηση μπαίνουν οι πυρηνικές μονάδες ή μονάδες που καίνε βιοκαύσιμα (από οργανικά απόβλητα ή γεωργική υπολλειματική βιομάζα) ή από γεωθερμικές μονάδες! Οι δυο τελευταίες μονάδες εντάσσονται στις πράσινες μονάδες αλλά σταθερού φορτίου ( όχι στοχαστικές)

  • Τι από τα παραπάνω έχει η Ελλάδα?

Τίποτα…Τίποτα

  • Θα μπορούσε να τα έχει όλα τα παραπάνω ή Ελλάδα?

Φυσικά και ΝΑΙ, έχουμε από τα υψηλότερα ηλιακά και αιολικά δυναμικά της ΕΕ, το υψηλότερο ενθαλπικό γεωθερμικό δυναμικό και το υψηλότερο ποσοστό αναξιοποίητης βιομάζας (πάνω από το 90% των οργανικών αποβλήτων και γεωργικών υπολειμμάτων πετιέται σε χωματερές)

  • Γιατί τόσα χρόνια δεν έχουμε κάνει ουσιαστικά βήματα για να αλλάξουμε την ποσόστωση των ακριβών καυσίμων με αντίστοιχα φθηνά?

Γιατί απλά θα έχαναν δισ ευρώ από τα υπερκέρδη τους, οι μεγάλοι ενεργειακοί όμιλοι που εκμεταλλεύονται τις στρεβλώσεις του μηχανισμού τιμολόγησης μέσω του χρηματιστήριου και θα έχαναν κέρδη από την εμπορία και διανομή των ορυκτών καυσίμων.

google news

Ακολουθήστε μας και στο Google news
Ακολουθήστε μας και στο Youtube

Υποστηρίξτε την προσπάθεια των συντελεστών της e-enimerosi.com Η οποία ενημερώνει για όλα τα θέματα του ελληνισμού αλλά και του κόσμου. Μια σελίδα φτιαγμένη με αγάπη από ανθρώπους οι οποίοι βρίσκονται σε διάφορα σημεία της Ευρώπης. Μιας ιστοσελίδα της διασποράς με έδρα την Γερμανία και το κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας. Κάντε την δική σας δωρεά εδώ για να βοηθήσετε την προσπάθειά μας. Σας ευχαριστούμε θερμά!!!

Γεννήθηκε στη Φλώρινα το 1984, όπου τελείωσε το λύκειο. Συνέχισε τις σπουδές του Θεσσαλονίκη στον τομέα της Πληροφορικής και των Δικτύων και ασχολήθηκε παράλληλα με τον κλασικό αθλητισμό. Αργότερα εκπλήρωσε τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις, πέρασε από πολλά στάδια στην Ελλάδα, ασχολούμενος με τα κοινά και τα πολιτιστικά, ωστόσο μεγάλος έρωτας και μικρόβιο φυσικά πάντα παραμένει ο στίβος και η ενασχόλησή του με τα διοικητικά αυτού. Πλέον είναι για πάνω από μία δεκαετία κάτοικος του εξωτερικού, καθώς ζει και εργάζεται στην Γερμανία. Είναι ένας περήφανος πατέρας δύο παιδιών, ενός αγοριού και ενός κοριτσιού. Ένας άνθρωπος που όσο βρισκόταν στην μητέρα πατρίδα είχε εμπλακεί με πολλές δραστηριότητες. Ένα ανήσυχο πνεύμα που θέλει να εξερευνά νέα πράγματα, του αρέσει να ασχολείται με τα κοινά και προσπαθεί να κάνει έναν κόσμο καλύτερο. Θεωρεί τον εαυτό του άνθρωπο διορατικό, με οξυδέρκεια, με μεγάλη δόση αυτοσαρκασμού και αυτοκριτικής. Πλέον ως κάτοικος του εξωτερικού, οι σκέψεις, οι αντιλήψεις, οι ιδέες και τα όνειρα για το μέλλον έχουν μεγαλώσει κι εξελιχθεί. Η διαβίωση στο εξωτερικό μεγάλωσε την επιθυμία ανάδειξης του απόδημου Ελληνισμού, καθώς πριν ακόμη μεταναστεύσει, ήταν περήφανος για όλους τους Έλληνες της διασποράς. Ο ίδιος θέλει να αναδείξει με όποιον τρόπο μπορεί την ύπαρξη του Ελληνισμού στα πέρατα του κόσμου, και να τον μεταφέρει στην μητέρα πατρίδα. Η αρθρογραφία, τα ρεπορτάζ, οι τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές είναι ένα κομμάτι του εαυτού του πλέον, το οποίο δεν μπορεί να αποχωριστεί, και μέσα από αυτό το κομμάτι προσπαθεί να μεταφέρει την ύπαρξη της διασποράς στην Ελλάδα, αλλά και όλα τα καλά της πατρίδας προς όλους στην διασπορά. Ελπίζει και προσπαθεί να το κάνει καλά!!!