28 Ιουνίου 2026
Ελληνικό΄Σχολείο Μονάχου
Διασπορά

Μόναχο: Λύση την τελευταία στιγμή και οριστική η μεταστέγαση των Ελληνικών σχολείων στο Μόναχο

Ελληνικό΄Σχολείο Μονάχου

Φωτογραφία: Μουρτζούκος Χρήστος / e-enimerosiΓράφει ο Μουρτζούκος Χρήστος

Λίγο πριν την αλλαγή ηγεσίας στο Υπουργείο Παιδείας, ο Κυριάκος Πιερρακάκης έδωσε την τελική έγκριση για την πολυαναμενόμενη συμφωνία μεταστέγασης του 4ου Δημοτικού Σχολείου και του 1ου Γυμνασίου Μονάχου.

Η συμφωνία αφορά το κτήριο επί της Max-Diamand-Straße 7, δίνοντας λύση στο κρίσιμο ζήτημα της στέγασης των ελληνικών σχολείων στη βαυαρική πρωτεύουσα.

Η εξέλιξη αυτή έρχεται ως ανάσα ανακούφισης για γονείς και μαθητές, οι οποίοι εδώ και ενάμιση χρόνο αγωνιούσαν για το μέλλον της ελληνικής εκπαίδευσης στη Γερμανία. Το πρόβλημα της στέγασης είχε μετατραπεί σε έναν διαρκή «πονοκέφαλο» για την ελληνική κοινότητα, με αλλεπάλληλες προσπάθειες να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα των σχολείων.

Η επιτυχής ολοκλήρωση της συμφωνίας διασφαλίζει τη λειτουργία των σχολείων για τα επόμενα τουλάχιστον 10 χρόνια, διατηρώντας την παρουσία της ελληνικής παιδείας στο Μόναχο και ενισχύοντας τη συνέχιση της διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας και πολιτισμού στις νέες γενιές.

Η πολυαναμενόμενη συμφωνία για τη μεταστέγαση του 4ου Δημοτικού Σχολείου ”Αριστοτέλης” και του 1ου Γυμνασίου Μονάχου στο κτήριο επί της οδού Max-Diamand-Straße 7 είναι πλέον γεγονός, σύμφωνα με πληροφορίες από το Συντονιστικό Γραφείο Εκπαίδευσης Μονάχου.

Αυτή η εξέλιξη αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά τις συνθήκες εκπαίδευσης των Ελλήνων μαθητών στην περιοχή. Η μεταστέγαση αυτή αποτελεί σημαντικό βήμα για την ενίσχυση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό, προσφέροντας καλύτερες υποδομές και εκπαιδευτικές ευκαιρίες στους μαθητές. Η ελληνική κοινότητα του Μονάχου αναμένει με ενδιαφέρον τις επόμενες εξελίξεις και την επίσημη επιβεβαίωση από τις αρμόδιες αρχές.

Ανάσα Ανακούφισης για την Ελληνική Εκπαίδευση στο Μόναχο, αλλά γιατί την τελευταία στιγμή;

Η οριστική επίλυση του προβλήματος στέγασης των ελληνικών σχολείων στο Μόναχο προκάλεσε κύμα ανακούφισης στους γονείς, τους μαθητές και την εκπαιδευτική κοινότητα. Ωστόσο, το ερώτημα παραμένει: Γιατί έπρεπε να φτάσουμε στο «παρά πέντε» για να δοθεί μια λύση που θα μπορούσε να είχε προγραμματιστεί νωρίτερα;

Η συμφωνία για το κτήριο στη Max-Diamand-Straße 7, που θα φιλοξενήσει το 4ο Δημοτικό Σχολείο και το 1ο Γυμνάσιο Μονάχου, αποτελεί μια θετική εξέλιξη. Παρόλα αυτά, η διαδικασία υπήρξε μακροχρόνια και αγχωτική για όλους τους εμπλεκόμενους, θέτοντας σε δοκιμασία την εμπιστοσύνη της ομογένειας απέναντι στους αρμόδιους φορείς.

Η ελληνική διασπορά στη Γερμανία έχει επανειλημμένα επισημάνει την ανάγκη για μακροπρόθεσμο σχεδιασμό στην εκπαίδευση, ώστε να αποφεύγονται παρόμοιες κρίσεις στο μέλλον. Η έγκαιρη αντιμετώπιση των ζητημάτων αυτών θα μπορούσε να γλιτώσει την κοινότητα από αχρείαστη αναστάτωση.

Το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο φέρει σημαντική ευθύνη στη διαχείριση αυτών των θεμάτων, οφείλει να θέσει ως προτεραιότητα τον στρατηγικό σχεδιασμό και την έγκαιρη λήψη αποφάσεων, ώστε να μην επαναληφθούν παρόμοιες καταστάσεις. Διότι η ελληνική εκπαίδευση στο εξωτερικό δεν μπορεί να λειτουργεί υπό την πίεση της τελευταίας στιγμής.

google news

Ακολουθήστε μας και στο Google news
Ακολουθήστε μας και στο Youtube

Υποστηρίξτε την προσπάθεια των συντελεστών της e-enimerosi.com Η οποία ενημερώνει για όλα τα θέματα του ελληνισμού αλλά και του κόσμου. Μια σελίδα φτιαγμένη με αγάπη από ανθρώπους οι οποίοι βρίσκονται σε διάφορα σημεία της Ευρώπης. Μιας ιστοσελίδα της διασποράς με έδρα την Γερμανία και το κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας. Κάντε την δική σας δωρεά εδώ για να βοηθήσετε την προσπάθειά μας. Σας ευχαριστούμε θερμά!!!

Γεννήθηκε στη Φλώρινα το 1984, όπου τελείωσε το λύκειο. Συνέχισε τις σπουδές του Θεσσαλονίκη στον τομέα της Πληροφορικής και των Δικτύων και ασχολήθηκε παράλληλα με τον κλασικό αθλητισμό. Αργότερα εκπλήρωσε τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις, πέρασε από πολλά στάδια στην Ελλάδα, ασχολούμενος με τα κοινά και τα πολιτιστικά, ωστόσο μεγάλος έρωτας και μικρόβιο φυσικά πάντα παραμένει ο στίβος και η ενασχόλησή του με τα διοικητικά αυτού. Πλέον είναι για πάνω από μία δεκαετία κάτοικος του εξωτερικού, καθώς ζει και εργάζεται στην Γερμανία. Είναι ένας περήφανος πατέρας δύο παιδιών, ενός αγοριού και ενός κοριτσιού. Ένας άνθρωπος που όσο βρισκόταν στην μητέρα πατρίδα είχε εμπλακεί με πολλές δραστηριότητες. Ένα ανήσυχο πνεύμα που θέλει να εξερευνά νέα πράγματα, του αρέσει να ασχολείται με τα κοινά και προσπαθεί να κάνει έναν κόσμο καλύτερο. Θεωρεί τον εαυτό του άνθρωπο διορατικό, με οξυδέρκεια, με μεγάλη δόση αυτοσαρκασμού και αυτοκριτικής. Πλέον ως κάτοικος του εξωτερικού, οι σκέψεις, οι αντιλήψεις, οι ιδέες και τα όνειρα για το μέλλον έχουν μεγαλώσει κι εξελιχθεί. Η διαβίωση στο εξωτερικό μεγάλωσε την επιθυμία ανάδειξης του απόδημου Ελληνισμού, καθώς πριν ακόμη μεταναστεύσει, ήταν περήφανος για όλους τους Έλληνες της διασποράς. Ο ίδιος θέλει να αναδείξει με όποιον τρόπο μπορεί την ύπαρξη του Ελληνισμού στα πέρατα του κόσμου, και να τον μεταφέρει στην μητέρα πατρίδα. Η αρθρογραφία, τα ρεπορτάζ, οι τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές είναι ένα κομμάτι του εαυτού του πλέον, το οποίο δεν μπορεί να αποχωριστεί, και μέσα από αυτό το κομμάτι προσπαθεί να μεταφέρει την ύπαρξη της διασποράς στην Ελλάδα, αλλά και όλα τα καλά της πατρίδας προς όλους στην διασπορά. Ελπίζει και προσπαθεί να το κάνει καλά!!!